Czym powinien wyróżniać się fanpage dla firm?

Stworzenie fanpage’a dla swojej firmy na Facebooku jest nie tylko obowiązkowe, ale również w miarę proste. Kilka kliknięć przez intuicyjny interfejs portalu społecznościowego i już mamy profil swojej firmy i jesteśmy obecni. To jednak nie wystarczy, aby przyciągać potencjalnych klientów i zbierać polubienia profilu, a następnie postów.

Wyróżnij się wśród innych profili

Niezależnie od tego z jakiej jesteś branży Twoja konkurencja zapewne już jest na Facebooku. Nie oznacza to jednak, że nie możesz za chwilę mieć więcej polubień i zaangażowanych odbiorców. Trzeba jednak odpowiednio się komunikować. Przede wszystkim zastanów się, co chcesz osiągnąć poprzez swój fanpage dla firm. Czy jest to poprawa wizerunku, promocja marki, aby była bardziej rozpoznawalna czy może zwiększenie sprzedaży produktów? Określenie celu ma ogromne znaczenie dla późniejszego planowania konkretnych kampanii. Od tego zależy też sposób prowadzenia fanpage’a.

Chcesz być ekspertem czy sprzedawać produkty?

Obecnie content marketing jest bardzo ważnym aspektem we wszystkich akcjach marketingowych. Użytkownicy wolą bowiem kupować produkty lub zamawiać usługi wiedząc, że robią to we współpracy z fachowcami. Idealnym miejscem na pokazanie siebie w roli eksperta jest właśnie fanpage dla firm. Nie ma sensu wrzucanie popularnych memów czy pisanie o tym, jaka jest pogoda na dworze. Przekaz na profilu firmowym powinien się odnosić do działalności firmy, być spójny z jej wizerunkiem i kampaniami, które prowadzi oraz zachęcać czytelnika do interakcji. Dlatego warto publikować nowiny z branży, ale też z własnego podwórka. Im więcej potencjalny klient wie o firmie, a informacje te nie są negatywne, tym większa szansa, że wzbudzimy w nim zaufanie co zaowocuje transakcją.

Postaraj się o spójną komunikację

Komunikacja na profilu powinna być spójna. Grafiki zgodne z identyfikacją wizualną firmy bądź marki. Tylko dzięki takim działaniom jesteśmy w stanie zostać dobrze zapamiętani jako Brand przez naszego potencjalnego klienta. Zbyt duży miszmasz sprawi, że nie będzie on miał żadnej charakterystycznej rzeczy, która pozwoli mu na dobrą identyfikację marki. Poza tym w komunikacji nie zapominajmy o odbiorcach. Ważne są wszystkie polubienia, komentarze czy recenzje. W miarę możliwości odpowiadajmy na nie i nie pozostawiajmy bez reakcji, niezależnie od tego czy jest to opinia pozytywna czy negatywna. Róbmy to też w odpowiedni, kulturalny sposób.