Czy każdy fanpage dla firm musi sprzedawać produkty?

Media społecznościowe coraz częściej wykorzystywane są do sprzedaży. Firmy, które decydują się na działania na Facebooku przede wszystkim chcą, żeby pojawiły się z tego konwersje, leady, a na koniec w oczywisty sposób zyski. Przede wszystkim warto się jednak skupić na budowaniu społeczności.

Po co tworzyć fanpage?

Okazuje się, że konsumenci są mają bardzo proste myślenie. Jeżeli jest mi coś znane i nie mam z tym złych skojarzeń chętniej kupię produkt od takiej firmy niż od marki zupełnie nieznanej. To bardzo prosty mechanizm zaufania do tego, co jest znane. Mając nawet najlepszy produkt na rynku możemy nie mieć tylu klientów, co nasza konkurencja, tylko dlatego, że nie jesteśmy dostatecznie znani. Fanpage dla firm przede wszystkim ma służyć temu, żeby nasi potencjalni klienci poznali naszą firmę, markę, a także produkt czy usługę, którą oferujemy. I jest to jego główne zadanie – wzbudzanie zaufania. Od tego bowiem zaczyna się późniejszy proces zakupowy.

Tworzenie społeczności to podstawa

Stworzenie społeczności to podstawa w działaniach social media. Jeżeli nie będziemy mieli stałej grupy odbiorców, która będzie komentować, reagować i udostępniać nasze treści, nasz fanpage dla firm może się zgubić wśród wielu innych, które są stworzone. Dlatego tak ważna jest komunikacja z użytkownikami, a także odpowiednie reagowanie na to, co się dzieje. Tak naprawdę jeden błąd w mediach społecznościowych może nas kosztować utratę całego, budowanego przez długi czas wizerunku. Dlatego warto zgłosić się w tym temacie do profesjonalistów, którzy doskonale wiedzą, jak poruszać się po tym cienkim lodzie.

Czy sprzedaż nie wchodzi w grę?

Facebook jest narzędziem, które bardzo pomaga w sprzedaży, nie jest to jednak jego podstawowe działanie. Jeżeli mamy już zbudowaną społeczność, a do tego udostępniamy treści contentowe, które są rzeczywiście wartościowe, możemy rozpocząć działania sprzedażowe. Niech one nie są przeważającą większością. Wystarczy, że 30 procent naszych postów będzie sprzedażowych, a na pewno pojawi się z nich konwersja, a przy tym nie stracimy użytkowników, którzy mogliby się zniechęcić działaniami tylko sprzedażowymi. Odpowiednie rozłożenie proporcji to niewątpliwie sposób na sukces w social mediach. Dlatego warto postawić na takie działania.